TVOŘÍME WEBOVÉ IDENTITY VAŠICH FIREM

Díky nám budete vidět. Zaujmete. Prodáte. Jdete do toho s námi?

KROK PO KROKU K VAŠI WEBOVÉ PREZENTACI

BOD NULTÝ – MYŠLENKA A NEDĚLAT UKVAPENÉ KROKY

NEKUPOVAT DOMÉNU A HOSTING JAKO PRVNÍ KROK

NESPĚCHEJTE
Vše je potřeba promyslet, viz další body této nápovědy.

Některé kroky, které uděláte dříve, než by měly logicky přijít, se pak o to hůře „opravují“. Otevřete si láhev vína večer, pusťte si oblíbenou hudbu a relaxujte. Řekněte si, potřebuji webové stránky. Co na nich bude? Prezentace mé osoby a služeb co nabízím? Nebo mého výrobku? Chci velký e-shop?

Rychle přijdete na to, že to zas až tak jednoduché asi nebude a doporučujeme se držet postupů níže v nápovědě.

Dobrý příklad: Vše si rozmyslím a když vím, co chci, spojím se s člověkem, co mi web udělá od A do Z a budeme postupovat viz bod.1

Špatný příklad: Zbrkle objednám hosting za 20 Kč / měsíc, doménu za 170 Kč za rok „v akci“ u registrátora, který je sice levný, ale ze strany prozákaznického přístupu a spolehlivosti provozu svých serverů zcela nevhodný.

To, že jste objednali špatně zjistíte, až oslovíte toho, kdo vám web bude stavět na míru nebo po čase, až se v tom budete sami topit půl roku, rok na „šablonách zdarma“.

CO DĚLAT KDYŽ…
…jste přesně tento případ 🙂

Vše se dá řešit.

Mám zakoupenou doménu -> Nevadí, přeregistrujeme si jí k nám.

Mám zakoupenou doménu i hosting –> Nevadí, doménu přeregistrujeme a hosting vytvoříme u nás nový.

PROČ? Máme doménu i hosting pod našim monitoringem, na spolehlivém serveru, u domény řešíme její obnovy a roční platby automaticky, u hostingu děláme i vlastní zálohování. Také nastavování a úpravy, kontrola chodu a aktualizace jsou pro nás rychlejší a bez problému.

Pro převod je zapotřebí přístup do administrace, kde byla registrace provedena a vy musíte mít přístup na e-mail, který je v registraci uveden!

Poplatek „za blbost“:

Poplatek za převod hostingu je zdarma(včetně ev.překopírování obsahu). Pokud jste hosting již platili jinde na delší dobu než 3 měsíce, věnujeme vám tuto dobu na našem serveru bezplatně 😉

Administrativní poplatek registrátora za převod domény – 250 Kč

 

1. NÁZEV, DOMÉNA, POPIS WEBU, SLOGAN

KROK PRVNÍ – NÁZEV

Základní stavební kámen je NÁZEV.
NÁZEV je jasné označení, které tvoří identifikaci či slouží jako značka. Názvem se budete prezentovat vždy a všude. Z hlediska optimalizace pro vyhledávače jako Google, Seznam je nejlepším řešení, když se název firmy = název domény a ono jméno bude sem tam na vašem webu zmíněno, například v kontaktech. Potom je vysoká šance, že vyhledávače zobrazí vaši prezentaci na prvních místech. Ovšem ne vždy tomu tak je, slovní spojení, která jsou dosti častá a používají se v hojné míře, Google řadí podle hodně kritérií, třeba i to, jak dlouho prezentace na webu je.

Dobrý příklad: Živnostník Jan Novák si zvolil doménu www.jannovak.cz a na svém webu pod tímto jménem figuruje. A udělal dobře. Při zadání hesla do Google „Jan Novák“ jeho webová prezentace vyskočí na prvním místě, klient klikne a je na weho webu.

Špatný příklad: Kamarádi Honza a Jana si zvolili doménu www.nejlepsivunesveta.com a na svém webu se prezentuji jako Superteam 123. Při zadání hesla do Google „Superteam 123“ to najde několik odkazů, při zadání „Nejlepší vůně světa“ to najde stovky odkazů.

Vybrali jste si už svůj název? Ano? Výborně, pojďme dále…

KROK DRUHÝ – KONCOVKA DOMÉNY

Volba domény, resp.její koncovky
V předchozím bodě jsem si už zvolili název firmy či značky. Teď je důležité zvolit správný formát domény – její složení a koncovka.

.cz .eu .com .online jsou nejběžnější koncovky domény a je v podstatě na vás, jakou zvolíte. Obecným zvykem je, že .cz předurčuje web české firmy, .com zahraniční (s zahraničním působením) a .eu je spíše levnější alternativnou. Koncovku .online je vhodné řešit třeba pro online magazíny a blogy.

Bohužel i tady se dá dosti zkazit, stejně jako ve špatné volbě jména či značky. Často narážím na klienty, kteří chtějí patlat weby na různých online creatorech a ten jim vyplivne „nějakou“ doménu, kterou již dali do světa. Obvykle ve tvaru www.mujnazev.nazevcreatoru123.com – no řekněte sami, není lepší mít hezkou doménu www.mujnazev.cz ?

DOMÉNU vám zakoupíme za vás a připravíme pro správné fungování webhostingu!

Dobrý příklad: www.jannovak.cz www.jan-novak.cz www.novak.cz www.novakjan.cz

Špatný příklad: www.jannovakautodilylevne.cz www.jan-novak-nejlepsi-dily-na-octavii.cz

S názvem firmy a domény souvisí i další bod…

KROK TŘETÍ – POPIS WEBU A SLOGAN

Popis webu a slogan
Když už jsem ve fázi, že máme doménu a jsme v administraci webu, jako první řešíme jeho popis. Obvykle je to zopakování názvu firmy či domény, aby bylo jasné, že na té stránce jsme. A však, není to povinnost – online magazín člověk pozná hned na první pohled.
Ale uvedením sloganu můžeme zákazníkovi ihned sdělit, co prodáváme,. Takový slogan “ Tuning autodíly pro všechny vozy“ je zcela vypovídající, že prodáváme na všechny značky aut, i když v obrázku na webu je například jen jeden model.

Slogany by měly být krátké a výstižné

Zcela nevhodné je cpát lidem do očí ve sloganu výpis služeb, co děláme. To, že je Franta elektrikář, jako informace úplně stačí. Vypisovat všechny odvětví, které Franta dělá, můžeme vložit do záložky Služby.

Dobrý příklad: Jan Novák – Tunning autodíly pro všechny vozy

Špatný příklad: Novákovic nejhustější kravinky pro tunningáře našich plechovek

2. PŘÍPRAVA PODKLADŮ PRO TVORBU LAYOUTU A OBSAHU

KROK ČTVRTÝ – VIZE VZHLEDU

Základní rozvržení
V první fázi si musíte ujasnit, jak by web měl a mohl vypadat a probrat to s námi. Hodně věcí se vykouzlit dá, ale existují určité zvyklosti a standarty, kterých je třeba se držet. Níže uvedeme nejčastější věci, na které je třeba myslet (nemusí být nutně všechny použity):

  • Pozice menu, pokud se nebude jednat o One Page web.
  • Pozice loga
  • Pozice ikonek sociálních sítí
  • Pozice okénka Vyhledávání
  • Pozice postranního panelu
  • Obsah hlavičky
  • Obsah patičky

Promyslet barevné rozržení

  • Celkové sladění do tmavých, světlých nebo mix barev
  • Barva pozadí celého webu
  • Barva pozadí stránky/příspěvku
  • Barva písma
  • Barva prokliku (odkazu)
  • Barva pod písmem

Zvolit FONT písma (můžete vybrat více fontů – pro nadpisy, zvýrazněné texty, samotný text)

 

Dobrý příklad: Nakreslím si na papír layout, vyberu 2-3 barvy, které chci použít a 1-2 fonty písma. Barva písma taková, aby šla použít na zvolenou barvu pozadí.

Špatný příklad: Chci sloupeček vlevo, vpravo, nahoře a 3x dole, každý jinak barevný a co text to jiný font.

3. GRAFICKÝ A TEXTOVÝ OBSAH

KROK PÁTÝ – LOGO

Logo
Tady bude asi váš první zádrhel… 

Jestli nejste graficky zdatní, doporučujeme najít si grafika, který vám logotyp udělá. Tvorba loga není jen jeden vizuál, ale soubor několika grafických podkladů, se kterými se dále pracuje (web, tisk, vizitky, banner, potisk auta, triček). Obvyklá cena logotypu je od 5.000Kč a dodává se v obvyklých formátech.

NEAKCEPTUJEME loga vytvořené vlastnoručně v Malování, Wordu a podobně.

Slogany by měly být krátké a výstižné

Zcela nevhodné je cpát lidem do očí ve sloganu výpis služeb, co děláme. To, že je Franta elektrikář, jako informace úplně stačí. Vypisovat všechny odvětví, které Franta dělá, můžeme vložit do záložky Služby.

Dobrý příklad: Nechat si logo vyrobit na míru – grafické znázornění vás, které s vámi bude mnoho let

Špatný příklad: Šetřit a pokoušet se logo udělat sám v Malování, Wordu a pod

KROK ŠESTÝ – OBRÁZKY

Obrázky na pozadí, ilustrační obrázky
Určitě chcete mít na webu hezké obrázky, ikonky, ilustrace. Kdo by nechtěl.

Je tady ale jedno velké ALE.

Veškerý materiál na internetu není automatický volně dostupný ke stažení a použití kdekoliv, kam si uživatel usmyslí.

Pokud nemáte vlastní obrázky, rozuměj fotky, které vám profesionální fotograf udělal a předal se souhlasem k použití na webu, nezbývá vám, než si obrázky na internetu najít nbeo koupit. Existuje hodně fotobank, co nabízí fotky, obrázky, ilustrace, vektory, pozadí, ikonky…. U všech fotobank je napsaná licence, jak lze obrázky vytvořit. 

  • FREE licence je pro NEKOMERČNÍ použití ve většině případů a také je vyžadováno uvádět na webu zdroj obrázků
  • COMMERCIAL licence je pro komerční použití, tedy pokud na webu budete prezentovat služby, obchod, e-shop, musíte využít této licence. I tato licence bývá zdarma.

Při výběru obrázu pozorně čtěte podmínky licence! Nevíte si rady, nebo nemůžete najít co hledáte? Napište nám, mrkneme se na to. 
Pokud plníte e-shop produkty, můžeme vám nabídnout naše služby fotografování produktu v profesionálním fotoateliéru v Olomouci.

NEAKCEPTUJEME obrázky nízkých rozlišení, focených mobilem, rozmazaných a pod.

Čím více svých fotek a obrázku v tom nejlepším rozlišení, ostrosti a kvalitě budete mít, tím větši šanci ulovit zákazníka budete mít.

Dobrý příklad: Vyhledám si obrázky, které jsou na fotobankách volně ke stažení pro komerční použití nebo poprosíte nás, my obrázky zařídíme

Špatný příklad: Vygůglim si co se mi líbí, pravým tlačítkem obrázek stáhnu a použiju na svůj web

KROK SEDMÝ – TEXTY

Nejdůležitější částí je obsahová část textem
Zde váš čeká asi nejsložitější část vaši práce v přípravě webu.

Dobře si promyslete, co bude napsáno v záložkách menu, jak textem oslovíte zákazníka. Budete vykat, nebo cílíte na mladou cool generaci, která ráda tykání? Dej do toho vše a začni na tom makat! 🙂

NEKOPÍRUJTE TEXTY OD JINUD!

Buďte originální, buďte jiní, buďte IN.

O textotvorbu můžete také požádat Copywritera, ten vám texty na míru napíše dle vašeho zaměření webu.

Pro začátek naší práce na vašem webu můžete texty dodat (dodávat) postupně.

Dobrý příklad: Vyčlením si čas a vše si napíšu hezky sám, ať to má to správnou šťávu!

Špatný příklad: Texty zkopíruji z jiných webů, obchodní podmínky si vygeneruji v nějakém creatoru

3. PŘEDÁNÍ DAT

KROK OSMÝ – ŠUP TO K NÁM

Transfér dat k nám
Pro vás příjemnejší část, neb posléze už je to jen na nás.

Jak poslad datat k nám? Elektronicky!

  • e-mailem v plné kvalitě (fotky, obrázky) na info@bajenestranky.cz
  • uložením dat v souboru RAR (program Winrar) na nějaký server typu Ulozto.cz, Leteckaposta.cz, Uschovna.cz
  • dodání na USB FLASH disku poštou
  • osobní předání na datovém nosiči (USB FLASH disk , externí harddisk v Olomouci, Opavě či Ostravě (po předchozí domluvě)

NEAKCEPTUJEME posílání podkladů ofocených, v nekopírovatelné formě a v nestandardních formátech či z Malování a pod!

Jaké formáty akceptujeme?

  • jpeg, jpeg, png, gif, eps, psd, pdf, raw, tiff
  • mp3, mp4, avi
  • ostatní dle dohody

Dobrý příklad: Při posílání e-mailem raději odešlu 3 e-maily s fotkami v plné kvalitě

Špatný příklad: Při posílání e-mailem kliknu na Zmenšit obrázky, aby se jich vlezlo více

3. ZAČÍNÁME TVOŘIT

KROK DEVÁTÝ – REALIZACE

Teď už je to na nás!
Pokud jsou zaslaná data v pořádku, začínáme dle zadání layoutu tvořit kostru webu.

Kdy něco uvidím? 

  • Registrace domény a instalace hostingu – cca 24 hod
  • Pokud nejsme přetížení zakázkami, za dalších 24 hod máme kostru webu hotovou
  • Dle rozsahu webu za dalších 24 hod až XX hodin uvidíte finální verzi ke konzultaci

WEBOVÉ STRÁNKY JSOU DOKONČENY, AŽ TO VY ODSOUHLASÍTE

Dopředu si řekneme, co je a bude práce v rámci ceny webu, co a za kolik bude nad rámec. Předem se platí cena za doménu, hosting a 50% z dohodnuté základní taxy za web převodem na účet oproti faktuře.

Jaká je tedy vstupní investice?

  • 350 Kč doména
  • 1000 Kč hosting
  • cena zvoleného balíčku

Kolik budu doplácet?

  • částku dle dohody za více práce a doplňky na webu, které nebyly v rámci balíčku
  • možnost příplatku 1200 Kč ročně za naši správu webu, aktualizaci textů

Na hlavní stránku do patičky umisťujeme text: Design by www.bajecnestranky.cz
Odstranění textu z patičky je zpoplatněno jednorázově částkou 2.500 Kč

Dobrý příklad: Web je hotový a zákazník je spokojen

Špatný příklad: Neexistuje 🙂

4. GRATULUJEME , WEB MÁTE HOTOVÝ

KROK DESÁTÝ – ČAS NA KÁVU

Hurá!
Vidíme úsměv na tváří z nového webu a tak to má být.

Uvidíme se ještě?

  • Jste s nami spokojeni?
  • Byla cena za realizaci adekvátní?
  • Budete někdy potřebovat další projekt?

Jestli jste si teď odpověděli 3x ANO, jsme otevření další spolupráci

A že jste to vy, jako náš klient, pro další projekt od nás dostanete menší slevičku 😉

 

Děkujeme za přečtení tohoto skromného návodu, jak společně projít krok po kroku procesem výroby webu.

 

Dobrý příklad: Uvidíme se znova!

Špatný příklad: Bude to za dlouho (?)

KROK POSLEDNÍ – POJĎME TEN WEB TEDY VYTVOŘIT